donderdag 8 maart 2012

Verleden, heden, toekomst...

Beste klanten, lezers,

Ik vind het ontzettend leuk om als eerste van het Nederlandse Qmatic team een bijdrage te leveren aan ons nieuwe Qmatic Blog.

Het is inmiddels al weer 5 jaar geleden dat ikzelf als consultant begon. In mijn huidige functie als Sales Manager reis ik voor Qmatic door heel Nederland om nieuwe maar ook bestaande klanten te informeren over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Customer Flow Management. Veel van de mensen die ik sindsdien heb ontmoet zijn (nog steeds) klant bij ons en zie ik, zij het niet altijd in persoon, voorbij komen binnen ons bedrijf. Ik realiseer me dat kennisoverdracht en regelmatig contact met onze klanten van belang is voor een goed gebruik van ons systeem. Onze ’opfris’ trainingen leiden vaak tot verassende ontwikkelingen bij bestaande klanten, door de klant als ‘niet aanwezig’ geachte functies bleken toch al lange tijd aanwezig te zijn. Of voorgelegde verbeterpunten blijken simpelweg al opgelost te zijn met een nieuwere softwareversie, een betaalbare en eenvoudige update is dan ook snel gedaan.

Kortom zodra een klant weet wat hij/zij in huis heeft en wat daar de mogelijkheden van zijn, zal het gebruikt gaan worden en zullen er daadwerkelijk betere resultaten geboekt gaan worden. Het uitgeven van een volgnummer en het oproepen daarvan met weergave op een LCD monitor is populair gezegd geen ‘rocket science’. Het wordt een ander verhaal wanneer je daadwerkelijk een stap verder wilt gaan dan de basisbeginselen. De Qmatic systemen bieden die mogelijkheden!

Als manager wil je de processen onder controle hebben, het verlagen van wachttijden kan door het systeem toe te passen als managementtool. Het kunnen evalueren van de resultaten uit het verleden maar ook de ‘real time’ informatie uit het Qmatic systeem biedt de mogelijkheid om zelfs direct bij te sturen waardoor de kwaliteit van de dienstverlening gelijk verbetert.

Het is mooi om te zien dat methodes werken en op den duur opgepakt worden door vele andere instanties. Zo introduceerden wij bijvoorbeeld meer dan 10 jaar geleden als eerste in Nederland een touchscreen console wat snel werd opgevolgd door de mogelijkheid om afspraken via Internet te maken. Een Qmatic oplossing om efficiƫnt met vierkante meters om te gaan hebben we o.a. gerealiseerd op Schiphol. Toepassing van smartphone en tablet-pc behoren inmiddels ook tot de mogelijkheden binnen het managen van de klantenstromen.

Wat ik nu het mooie van Qmatic vind is dat we met een ontzettend leuke en interessante groep klanten, een professionele oplossing en een enthousiast team nog beter een invulling kunnen geven aan het managen van klantstromen. Kennis en ervaring die wij hebben op gedaan in bijvoorbeeld de Retail omgeving gebruiken we weer om andere segmenten als Zorg en Overheid nog beter te kunnen voorzien van oplossingen die echt bijdragen aan verbetering van de dienstverlening. Een wisselwerking tussen de verschillende segmenten waarin Qmatic actief is.

Kortom we leren continue en weten inmiddels als geen ander dat communicatie over de mogelijkheden en ontwikkelingen enorm belangrijk is. Naast de beurzen, congressen en nieuwsbrieven gaan we de communicatie nu nog verder uitbreiden en verbeteren met de inzet van Twitter, Facebook en dit Webblog.

Ik ben er van overtuigd dat we met dit blog voorzien in een informatiebehoefte die bestaat en wij proberen u op deze manier nog beter op de hoogte te houden van de mogelijkheden uit verleden, heden en toekomst.

Renze de Ruiter
Sales Manager
Qmatic Holland B.V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten