vrijdag 30 november 2012
Ook Apotheek Naaldwijk maakt gebruik van een Qmatic Cliënten Begeleidingssysteem
Kortere wachttijd bij Apotheek Naaldwijk
In april is bij Apotheek Naaldwijk het Cliënten Begeleidingssysteem geïnstalleerd. De installatie verliep vakkundig, snel en soepel aldus Ingrid Beuman, apothekersassistente van Apotheek Naaldwijk. Tijdens het proces om te bepalen wat de beste positie voor de ticketprinter en matrixdisplays zou zijn, werd alles in samenspraak met de apotheek bepaald. Ze spreekt dan ook van een professionele en kundige aanpak qua implementatie en installatie.
De cliënten van Apotheek Naaldwijk reageerden positief op het Cliënten Begeleidingssysteem (CBS). Na een korte gewenningsperiode zijn de meeste cliënten bekend met de werking van de ticketautomaat en weten zij welke keuzes er voor welke dienst gemaakt kunnen worden. Sinds de invoering van het CBS heerst er meer rust in de publieksruimte van de apotheek. De wachttijden voor de cliënten zijn beduidend minder geworden. Dit geldt niet alleen voor de cliënten die gebruik maken van de herhaalmedicatie, maar voor alle diensten binnen de apotheek.
Voor de medewerkers van de apotheek is het Cliënten Begeleidingssysteem erg makkelijk in gebruik. Na de instructie die direct na de installatie werd gegeven, kon iedereen met de webbased balieterminal van het CBS overweg. Ook een groot pluspunt van het CBS is de management informatie. Alles kan worden gemonitord door middel van de managementinformatie die het systeem automatisch genereert en zo kan er vanuit de back office direct bijgesprongen worden als het in de apotheek te druk wordt aan de balies.
Uit de statistiekmodule van de apotheek is het volgende naar voren gekomen. Zonder het CBS waren er situaties waar er cliënten die tussen de 15-20 minuten moesten wachten voor een dienst (5%-10% van het totaal aantal klanten). In de statistiek van september zijn deze wachttijden niet meer terug te vinden.
Eén van de doelstellingen van Apotheek Naaldwijk was om de wachttijden te verkorten. Door gebruik te maken van het Cliënten Begeleidingssysteem is de wachttijd verkort en kan de apotheek een betere service aan haar cliënten bieden. Er is meer logica aangebracht in de cliëntenstroom, wat de doorstroom aanzienlijk heeft verbeterd. December is voor Apotheek Naaldwijk de drukste maand van het jaar en deze gaan zij vol vertrouwen tegemoet.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten