vrijdag 13 juli 2012

Statistiek uit uw Qmatic-systeem: Wat is uw behaalde Service Level?

Wist u dat Qmatic-systemen een bron van bruikbare statistiek zijn?U kunt er wachttijden mee meten, maar ook transactietijden, het door uw team behaalde 'service level', aantallen klanten per product en de verdeling van de gemiddelde wachttijd in intervallen. Dit kan per uur, per dag, per week of per maand. Handige informatie voor een manager.

Dit kan met het Qmatic Suite-systeem dat vaak bij gemeentehuizen in gebruik is, in combinatie met de Qmatic Management Portal. Dit is een tabellen- en grafiekensoftwarepakket waarmee u kunt weergeven, exporteren als pdf- of Excel-bestand of automatisch kunt laten versturen per e-mail.

Maar het kan ook met het Qmatic Solo-systeem dat vaak bij apotheken gebruikt wordt.

Vanuit dat systeem zijn ook direct pdf-bestanden te maken met aantallen klanten en wachttijden per dag of per week. Vanuit de tabel met wachttijdintervallen kunt u zelf het behaalde 'service level' van de afgelopen week bepalen. Bij een streefwachttijd van bijvoorbeeld 10 minuten, kan afgeleid worden dat er de afgelopen week een 'service level' van bijvoorbeeld 82% behaald is. Dit betekent dat 82% van de klanten binnen 10 minuten opgeroepen is.

Dit kunt u wekelijks bijhouden en terugkoppelen aan uw team!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten